Sunday 13 February 2011

Introduction / Slovo úvodem


My name is Pavel Prchal and I am student of Czech Technical University in Prague in Czech Republic. I am student of Civil engineering. This academic year I became an exchange student in two different countries, in two different continents and in two different cultures. First wonderful semester I spent in Sweden in technical university Chalmers in Gothenburg. Then, after one month “Christmas break” in Czech Republic I travelled to Russia. To cold city Krasnoyarsk in Russian Siberia. I set up this blog because I still want to be in touch with my friend from Czech and with people that I met in Sweden. That is also why this blog is going to be written in Czech and in English language that I need to practice as well. After I reach certain level of Russian, I hope I will add some more articles in Russian. :-) 

 
Jmenuji se Pavel Prchal a jsem studentem Českého vysokého učení technického v Praze v České republice. Studuji pátým rokem pozemní stavitelství. V letošním akademickém roce jsem se stal studentem na výměnném pobytu ve dvou různých zemích, na dvou různých kontinentech a ve dvou různých kulturách. První nezapomenutelný semestr jsem strávil ve Švédsku, na univerzitě Chalmers v Goteborgu. Poté po měsíci, který jsem strávil opět v Česku jsem cestoval do Ruska, kde nyní studuji v letním semestru. Universita se nachází v chladné části ruské Sibiře, v městě Krasnojarsk. Tento blog jsem založil, protože chci být stále v kontaktu s mými přáteli v Česku a s lidmi, které jsem potkal při studium ve Švédsku. Proto tento blog bude psát zároveň v českém a v anglickém jazyce, který si tímto doufám procvičím. Až dosáhnu určité úrovně v ruském jazyce, doufám, že zde přibude pár článků v azbuce. :-) 

 The view to the city Gothenburg in Sweden / Pohled na město Goteborg ve Švédsku


 Saint Basil's Cathedral in Moscow - the symbol of Russia / Chrám Vasila Blaženého v Moskvě - symbol Ruska


No comments:

Post a Comment