Tuesday 5 April 2011

My Black Friday / Můj Černý pátek


I am not superstitious and I do not believe in Black Friday. But I have feeling that during my birthday is everything against me. I am sure my birthday is my Black Friday. And I had it yesterday.
I do not like that day at all. But do not get me wrong. Of course I do not mind to celebrate it, because I just love to party. But as well as New Year’s Eve, my birthday makes me think what I did in my life one year back. And whatever I did (good or bad) I still feel bad about it. And usually that day, like I have already said, everything is against me. For example like yesterday. I slept unusually badly. When I woke up the weather was shitty (temperature about zero, strong cold wind, snowing a bit). At the first time in Siberia I felt on ice and sharp ice pieces cut my hand. And I broke my zipper in my jacket (I am going to camp in mountains after two weeks, so it is quite complication for me). I really hate my birthday. :-)
On the other hand, week before my Black Friday was awesome. I did so many things. Celebrating birthday of my classmate Dimitrij in club named Cave. Skiing in town Divnogorsk (approximately 30km from Krasnoyarsk) with our students (I think I have already mentioned that we teach Czech language for three Russian students). Saw concert of a band from Novosibirsk in club Loft. And for first time in my life I roped down from cliff. I can say one thing. Definitely life in Siberia is not boring and there is no time for being sad. :-) 

 
Nejsem pověrčivý a nevěřím v Černé pátky. Ale mám takový pocit, že během mých narozenin je všechno proti mě. A jsem si poměrně jistý, že mým Černým pátkem, jsou mé narozeniny. Které jsem měl včera.
Nemám prostě ten den rád. Ale nechápejte mě špatně. Pochopitelně mi nevadí narozeniny slavit, protože prostě mám rád oslavy jakéhokoliv druhu. Ale stejně jako Nový rok mě moje narozeniny nutí myslet na to, co jsem dělal v mém životě v prošlém roce. A cokoliv jsem udělal (ať dobrého nebo špatného), stále se cítím kolem toho špatně. A jak už jsem zmínil, ten den se obvykle prostě nedaří. Například včera. V noci jsem spal neobvykle špatně. Když jsem se vzbudil, počasí nestálo za nic (teplota okolo nuly, silný studený vítr, trošku padal sníh). Poprvé za celý můj pobyt v Sibiři jsem upadl na ledu a přitom si o něj pořezal ruku. A naposled se mi rozbil zip u bundy se kterou jsem se chystal za dva týdny kempovat v horách (takže je to pro mě poměrně větší komplikace). Opravdu nesnáším moje narozeniny. :-)
Ale na druhou stranu týden před mým Černým pátkem byl skvělý. Dělal jsem toho tolik. Oslavoval narozeniny spolužáka Dmitrije v klubu nazvaném Jeskyně. Lyžoval jsem v městě Divnogorsk (asi 30 km od Krasnojarsku) s našimi studenty (asi už jsem zmínil, že učíme tři ruské studenty český jazyk). Viděl koncert kapely, která přijela z Novosibirsku v klubu Loft. A poprvé v mém životě jsem slaňoval na laně ze skály. Můžu říct jednu věc. Život v Sibiři rozhodně není nudný a na smutek prostě není čas. :-) 

I guess I am going to miss that :-) Because meeting girls is much easier with foreign accent. / Hádám, že tohle mi bude scházet. :-) Zapůsobit na holky je totiž s evropským akcentem mnohem jednodušší. 

Statue of drunk person with dog :-) / V Krasnojarsku už mají opilci i sochy :-)

If you focuse your attention to the top of  the cliff you can see a man. Member of our tourist's group. / Jesli se důkladně podívate pod vrcholek skály, můžete tam uvidět člověka. Člen naší turistické skupiny.

National park Stolby. Not too far from Krasnoyarsk. / Národní park Stolby nedaleko Krasnojarsku. Podobný na náš Český ráj nebo České Švýcarsko. 

Skiing in Divnogorsk. / Lyžujeme v Divnogorsku. 

Our friends and students Elena and Konstatin. Right now are on vacation in Austria and then they are going to Czech Republic. From some reason (that is not quite clear to me) they have a passion to Czech nation and Czech culture. :-) / Naši přátelé a také naši studenti Jelena a Konstantin. Právě teď jsou na dovolené v Rakousku a potom pojedou do Česka. Z důvodu, který mi není ještě jasný, je velice zajímá český národ a naše kultura. :-)


No comments:

Post a Comment